Back to top

Worden Facebook Reels de nieuwe Gamechanger?

Korte video’s zijn niet meer weg te denken op Instagram; Facebook maakt nu ook de sprong met Reels.

CONTENT

Je kan nu ook op Facebook Reels gebruiken voor al je marketing doeleinden! Daarnaast is ook nog eens de Reels bewerkingssoftware Remix beschikbaar gesteld voor Facebook. Meta zet vol in op Reels en daar is goede reden voor – de rijzende populariteit van korte video’s is namelijk ongekend.

Dit is ook waarom ik nu uitleg hoe je Facebook kan gebruiken voor succes.

De introductie van Facebook Reels is een grote verandering in het social media marketing landschap.

Als je er helemaal bij wilt blijven dan moet je wel begrijpen hoe je deze nieuwe feature kan gebruiken.

Dus het is het goed dat je dit artikel aan het lezen bent; want ik ga je nu uitleggen hoe je deze grote verandering kan gebruiken voor succes op je socials.

Hoe je Instagram Reels naar Facebook deelt

Om gebruik te maken van alle voordelen die Reels je bieden (hogere betrokkenheid, bereik en verkeer), kan je Facebook Reels creëren en delen op twee manieren:

  1. Creëer Facebook Reels Direct uit de App

Om je eigen Facebook Reels direct in de app te creëren moet je naar het camera icoon van de “Reels” sectie in de Facebook nieuws feed.
Instagram Reels

Vanaf daar – net zoals op Instagram en TikTok – kan je tot 60-seconden lange clips opnemen, video’s uploaden vanaf je galerij, of je kan zelfs beide toepassen! Je kan ook elke Facebook verhaal post veranderen naar een Reel.

Vervolgens kan je spelen met het scala aan bewerking gereedschappen, geluiden, Remix en oh zó veel meer.

Wanneer je blij bent met het eindresultaat kan je drukken op “Delen” en voila, je Reel is gepubliceerd!
En als je niet klaar bent om een Reel te plaatsen dan kan je altijd drukken op “Bewaar Als Concept” zodat je het toch nog kan plaatsen op een latere datum.

2. Deel bestaande Instagram Reels op Facebook

Om een bestaande Instagram Reel op Facebook te delen moet je eerst Instagram openen, als je dit hebt gedaan druk je op het “Profiel” venster in de hoek rechtsonder.

Instagram Reel Tutorial

Hierna kan je op de “Menu” knop drukken in de hoek rechtsboven.

Klik op “Instellingen” en dan op “Privacy”, en ga daarna naar “Reels.”

Vanaf daar schakel je “Aanbevelen op Facebook” aan.

Als je liever alleen geselecteerde Reels van Instagram deelt, zorg dan dat de “Aanbevelen op Facebook” knop uitgeschakeld staat. Je zal nog steeds de optie hebben om te “Aanbevelen op Facebook” wanneer je een Reel deelt.

NOTE: De “Aanbevelen op Facebook” optie zal alleen beschikbaar zijn voor gebruikers die een openbaar account hebben op Instagram.

Plus, je kan ook Reels die geplaatst zijn op open accounts delen naar je verhaal op Facebook.

3 Voordelen van het gebruiken van Facebook Reels

Facebook Reels zal meer mogelijkheden creëren voor content creators en merken om nieuw publiek te bereiken, verkeer op te krikken en het opbouwen van een gemeenschap.

En nog beter – het zal het ook makkelijker maken om je creativiteit toe te passen.

De CEO van Instagram zegt het zelfs:

Hier zijn de drie voordelen van het gebruik van Facebook Reels

#1. Verbind met nieuw publiek

Op Facebook verschijnen Reels aan de bovenkant van je News Feed.

En integendeel tot Instagram, zal het delen van Reels naar Facebook ook verschijnen op een gebruiker zijn nieuwsoverzicht – ongeacht of zij het account volgen.

 

Dit biedt een unieke kans om te zorgen dat je content wordt ontdekt – en creëert daardoor een hele nieuwe route voor het opbouwen van een gemeenschap. Plus, meer bereik staat gelijk aan meer potentiële gebruikers die worden doorgeleid naar jouw pagina!

#2. Verdien geld met Reels

Als onderdeel van hun $1 miljard inzet om te investeren in de content creators heeft het platform een Reels Play bonus programma gelanceerd. Het programma zal de grootste creators van Facebook monetair belonen voor hun werk gebaseerd op het succes van hun content.

Bonus Facebook Reels Beloning Programma

En het beste gedeelte? Facebook heeft belooft dat zij geen deel zal nemen van wat de creators omzetten tot 2023 – zij rekenen op de positieve invloed van de creator economy op het platform!

Het Reels Play bonus programma is momenteel alleen beschikbaar voor creators in de VS, maar volgens Facebook zal het in de aankomende maanden meer landen gaan includeren.

Facebook is aan het experimenteren met Overlay Ads in twee verschillende formats: banners en stickers.

Facebook Reels Overlay Ads

Deze reclames zullen creator content niet onderbreken en verschijnen als een banner aan de onderkant van de interface of als een gesponseerde sticker binnen de Reel zelf.

Deze Overlay Ads zijn nog steeds in de testfase voor gebruikers in de VS, Canada en Mexico, met plannen om later in het jaar uit te breiden.

#3. Toon de persoonlijkheid van je merk

Facebook Reels geven je de kans om de speelse kant van je merk te laten zien.

Korte vermakelijke clips zijn de sleutel om kliks te krijgen – dus laat je creativiteit doorschijnen!

Of het nu leuke promoties zijn, een Remix, verschijnen met AR effecten of het delen van ‘behind-the-scenes content’, de mogelijkheden zijn eindeloos.

Facebook Reels Design

Het niveau van exposure die korte video’s zoals Reels mogelijk maakt zorgt dat ze simpelweg essentieel zijn voor je marketing.

Als Facebook Reels nog geen onderdeel van je socials strategie dan is het nu tijd om te beginnen!

d
Follow us