Back to top

Social Media

  /  Social Media

Social

‘Content is fire, Social Media is gasoline’

Facebook & Instagram Advertising:

Wil je meer naamsbekendheid of meer bezoekers en omzet op je website of webshop?Facebook & Instagram zijn geweldige social media kanalen die voor deze doelen kunnen worden ingezet.

Samen formuleren wij de doelstelling en doelgroep van uw organisatie. Vervolgens adviseren wij over de beste Instagram en Facebook strategie en zorgen we van A tot Z voor uw advertentiecampagnes op zowel Facebook als Instagram. Met doordachte campagnes brengen wij uw merk of product effectief onder de aandacht van de doelgroep.

Na de lancering van de campagnes starten onze specialisten direct met de optimalisatie van de campagnes om kosten te verlagen en uw resultaten te maximaliseren.

Ontdek hieronder hoe wij uw restaurant, sportschool, webshop en merk kunnen laten groeien op Instagram en Facebook.

Wil je weten hoe je meer resultaat uit jouw online-strategie kan halen? Neem dan vandaag nog contact op met onze social media specialisten.

Waarom adverteren op social media?

  • Je kunt conversies meetbaar maken en het algoritme hierop laten sturen;

  • Je kunt meerdere doelgroepen testen om te kijken welke doelgroep het beste reageert op jouw bericht;

  • Je kunt verschillende advertentieteksten en afbeeldingen testen voor een beter resultaat;

  • Ofwel; je kunt veel meer resultaat halen uit datzelfde advertentiebudget.

Social

‘Content is fire, Social Media is gasoline’

Facebook & Instagram Advertising:

Wil je meer naamsbekendheid of meer bezoekers en omzet op je website of webshop?Facebook & Instagram zijn geweldige social media kanalen die voor deze doelen kunnen worden ingezet.

Samen formuleren wij de doelstelling en doelgroep van uw organisatie. Vervolgens adviseren wij over de beste Instagram en Facebook strategie en zorgen we van A tot Z voor uw advertentiecampagnes op zowel Facebook als Instagram. Met doordachte campagnes brengen wij uw merk of product effectief onder de aandacht van de doelgroep.

Na de lancering van de campagnes starten onze specialisten direct met de optimalisatie van de campagnes om kosten te verlagen en uw resultaten te maximaliseren.

Ontdek hieronder hoe wij uw restaurant, sportschool, webshop en merk kunnen laten groeien op Instagram en Facebook.

Wil je weten hoe je meer resultaat uit jouw online-strategie kan halen? Neem dan vandaag nog contact op met onze social media specialisten.

Waarom adverteren op social media?

  • Je kunt conversies meetbaar maken en het algoritme hierop laten sturen;

  • Je kunt meerdere doelgroepen testen om te kijken welke doelgroep het beste reageert op jouw bericht;

  • Je kunt verschillende advertentieteksten en afbeeldingen testen voor een beter resultaat;

  • Ofwel; je kunt veel meer resultaat halen uit datzelfde advertentiebudget.

Facebook Marketing:

Zit jouw doelgroep voor een groot gedeelte in de leeftijdscategorie 25 – 55 jaar? Dan is het zeer het interessant om je te richten op Facebook marketing. Jouw potentiële klanten zijn hier veel te vinden en wij raden je aan dat je je richt op Facebook Marketing dit kan zijn me Facebook advertentie of organisch met uitdagende en creatieve content. De uitgelezen kans voor jou om hier goed aanwezig te zijn.

Wanneer jouw doelgroep zich bevindt tussen de 25 en 55 jaar, gaan we deze meer informatie  geven over waar de interesses liggen. Met deze informatie gaan wij namelijk hele persoonlijke advertenties inzetten die jouw doelgroep aanspreekt en dat zorgt weer voor meer traffic of conversie op je website of social media kanalen. Wanneer jouw doelgroep bijvoorbeeld veel interesse toont in uit eten gaan en jij verkoopt kleding, gaan wij een campagne opzetten die zich richt op uit eten gaan in een nieuwe outfit. Daarnaast halen we uit deze data veel ideeën voor de content die we kunnen plaatsen op jouw social media kanalen. De betreffende persoon bekijkt een aantal producten en verlaat de website. Op dat moment wordt er een campagne geactiveerd die de bekeken producten weergeeft aan de gebruiker. Relevanter kun je het bijna niet krijgen!

Bij het inzetten van jouw campagne houden we zoals hierboven beschreven altijd rekening met de customer journey.

Denk hierbij aan het ontwikkelen van een brede campagne op een bredere doelgroep. Na die campagne komt de volgende campagne naar mensen die interesse hebben getoond in jouw pagina of website en tenslotte wordt deze doelgroep dan benaderd met een remarketing campagne. Al deze data worden opgeslagen in een pixel waardoor we jouw doelgroep telkens opnieuw weten te vinden.

Instagram Marketing:

Zit jouw doelgroep zich voor een groot gedeelte de leeftijdscategorie tussen de 16 en 39 jaar? Dan is het zeer het interessant om je te richten op Instagram marketing. Instagram is een kanaal waar afbeeldingen het verhaal vertellen over je bedrijf. Het is dus erg belangrijk dat je een feed ontwikkeld die het verhaal vertelt dat jij over wilt brengen. Als dit op een creatieve en uitdagende manier wordt gedaan kun jij daar als bedrijf veel heel succes van hebben. 

Instagram is tegenwoordig niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Als je er vanuit gaat dat iedere Instagram gebruiker gemiddeld 150 profielen volgt, moet jij ervoor zorgen dat je opvalt tussen deze personen. Door een goed Instagram profiel die kort vertelt wie jij bent, maar ook door goede afbeeldingen en creatieve video’s /stories te gebruiken kom je al een heel eind.

Storytelling

Het verhaal dat jij vertelt moet helder zijn. Dit brengen wij eerst in kaart. Daarnaast is het belangrijk wat de doelstelling is. Wil je meer interactie creëren, meer omzet of wil je meer volgers? Tenslotte moeten we een duidelijk beeld hebben van de doelgroep.

Wanneer dit duidelijk is, gaan we aan de slag met de content creatie  en de content kalender. Dit kan wekelijks, zodat we snel kunnen inspelen op actualiteit, maar dit kan ook maandelijks. De content kalender ontwikkelen wij samen per maand dan weet je precies wat er wanneer geplaatst wordt. Iedere maand controleren we de resultaten en kijken we wat wel en wat niet goed gewerkt heeft zodat we de volgende maand deze optimalisaties door kunnen voeren.

Door op vaste tijden en dagen te posten van berichten en het verhaal te vertellen, bouw je een groot aantal volgers op. Dit zijn gebruikers die jou volgen en jouw berichten gaan lezen en zien, uiteraard met het doe dat ze gaan reageren, dat is wat we het liefste willen. Hierdoor is de kans op een aankoop gelijk een stuk groter. Je naamsbekendheid vergroot, maar de mond-tot-mond reclame zal ook toenemen wanneer de gebruikers een positief gevoel krijgen over jou.

Vrijblijvend Social Media advies?

Wanneer je de basis hebt staan, kunnen we naast het organische bereik ook advertenties in zetten ter versterking. Op deze manier kom je nog beter in de tijdlijn terecht van je doelgroep. De mogelijkheden voor het adverteren zijn groot en kunnen heel doelgericht werken. Zo kun je je doelgroep heel specifiek targeten, maar kun je ook de producten tonen die die persoon op jouw website heeft bekeken.

d
Follow us